Förnyad webbplats och nätbutik erbjuder smidigare service på två språk

Förnyad webbplats och nätbutik erbjuder smidigare service på två språk

Universitets almanacksbyrås webbplats och nätbutik har förnyats. Bakom förändringen ligger en bredare systemförnyelse inom bolaget, med syftet att effektivisera arbetssätt, underlätta kundservicen och förbättra kundupplevelsen. De mest synliga förändringarna för kunderna är en mer mångsidig, helt tvåspråkig nätbutik samt tydligare rutiner för anmälan av upplagor. 

Nätbutik med brett produktutbud, möjlighet till fakturabetalning och helt tvåspråkigt innehåll

Vår förnyade nätbutik erbjuder nu ett bredare produkturval än tidigare. Kunderna har direkt tillgång till nästan hela vårt sortiment när det passar dem bäst. Vi strävar efter att föra in alla försäljningsklara produkter i nätbutiken så snart som möjligt, för att göra dem så lättillgängliga som möjligt för så många som möjligt.  

Även betalningspraxisen i vår nätbutik har ändrats. Produkterna kan nu enbart beställas mot faktura och fakturabetalning gör beställningsprocessen enklare för många kunder. Vår nätbutik är avsedd för företags- och organisationskunder, vilket innebär att FO-nummer alltid krävs för beställning.  

Vi vill betjäna våra kunder på båda landets officiella språk. Därför är vår uppdaterade nätbutik helt tvåspråkig: alla produkter och allt innehåll, liksom all kommunikation och alla meddelanden, finns tillgängliga både på finska och på svenska. 

Upplageanmälningar och provkalendrar lämnas nu in elektroniskt 

Från och med nu anmäls kalendrarnas upplagor via ett elektroniskt webbaserat formulär. Det är inte längre nödvändigt att skriva ut eller bifoga anmälan till ett e-postmeddelande. Kunder som har beställt namnsdagsuppgifter får automatiskt en länk via e-post som leder till deras kundspecifika, förhandsifyllda upplageanmälan. 

Även provkalendrar lämnas i första hand in som elektroniska versioner. En PDF-version av provkalendern kan laddas upp i vårt system i samband med upplageanmälan. Med dessa förändringar säkerställer vi att upplagefaktureringen riktas till rätt år och minskar rusningen i slutet av året både hos oss och hos kunden. 

Mer information: 
VD Stefan Kajanus 
stefan.kajanus@helsinki.fi
040 557 7475