Yliopiston almanakkatoimiston verkkosivut saivat uuden muodon
Yliopiston almanakkatoimiston verkkosivut uudistetaan vuoden 2023 aikana. Uudet sivut on suunniteltu niin kalenteriaineistoja tilaaville asiakkaille kuin kaikille kalenteriasioista kiinnostuneille kansalaisille. Lähiaikoina luvassa on myös vaivattomia ostoksia verkkokaupassa.
”Tavoitteenamme on ollut ulkoasultaan modernit sivut, joilta verkkosivujen käyttäjät löytävät helposti ja nopeasti tarvitsemansa tiedot ja aineistot”, toteaa projektipäällikkö Christine Stukaloff, joka vastaa Helsingin yliopiston Kalenteripalvelut Oy:n digitalisointihankkeesta ja liiketoiminnan kehittämisestä.
”Edellinen verkkosivu-uudistus toteutettiin kymmenen vuotta sitten, joten nyt oli isomman uudistuksen aika. Uudistuksen ansiosta saamme monipuoliset ja helppokäyttöiset sivut, joilla on aiempaa enemmän myös vaihtuvaa ajankohtaista aineistoa”, Yliopiston almanakkatoimiston johtaja Minna Saarelma-Paukkala kertoo.
Uudistus toteutetaan vaiheittain. Toukokuussa uudet sivut julkaistaan niin, että mukana ovat keskeiset aineistot suomen kielellä. Kesän aikana sivuille lisätään runsaasti arkistoaineistoja, kuten kalenteriaiheisia blogikirjoituksia, vanhoja almanakkoja ja muita julkaisuja sekä mm. nimipäiväuudistuksiin liittyviä dokumentteja. Ruotsin- ja englanninkieliset sivut toteutetaan kesän kuluessa.
Kalenteriaineistot helposti verkkokaupasta
Kesän aikana Yliopiston almanakkatoimiston verkkosivuilla avataan myös verkkokauppa. Verkkokaupan myyntivalikoimaan tulevat Yliopiston almanakkatoimiston suosituimmat tuotteet, kuten nimipäiväluettelot, kalenteripäivälistat, kuun vaiheet ja laaja valikoima valmiskalenteripohjia.
”Verkkokaupan etuna on, että valmiita kalenteriaineistoja voi ostaa mihin vuorokaudenaikaan tahansa ja asiakas saa ne myös käyttöönsä saman tien”, Christine Stukaloff huomauttaa. Käytössä on myös kattava maksutapavalikoima, ja tuotetieto on ajantasaista. Jokainen myytävä kalenteripohjatuote on esiteltynä verkkokaupassa. Tulevaisuudessa asiakkaat voivat rekisteröityneinä ilmoittaa kalentereidensa painosmäärät oman tilinsä kautta. Kirjautuneena asiakas myös näkee aikaisemmat ostoksensa.
”Toivomme, että asiakkaamme löytävät tämän helpon tavan tehdä ostoksia verkossa. Räätälöityjen kalenterien ja muiden harvinaisempien tuotteiden tilaajien kannattaa sen sijaan olla edelleen yhteydessä Yliopiston almanakkatoimiston asiakaspalveluun”, Minna Saarelma-Paukkala toteaa.
Yhteistyökumppaneina uudistuksessa ovat olleet Lemonsoft Oyj ja Oy Buorre Ab, ja uudistus toteutetaan WordPress-julkaisualustalla.
Lisätietoja: projektipäällikkö Christine Stukaloff, christine.stukaloff@helsinki.fi, p. +358 41 3170 546.